KITAPGÜNLÜĞÜM: 2016‘ da okuduğum Kitaplar



Herkese merhaba,

uzun bir aralıktan sonra yine aranıza katılmanın sevinci ile taptaze ve umut dolu 2017'ye selam veriyorum.

2016 nasıl inişli çıkışlı ve çalkantılı idi ki, yansıması olarak okuduğum kitaplara bakınca az çok anlayabilirsiniz.

Her kitaba özet geçmek bu yayını bir hayli uzatırdı. O yüzden sadece sıralamak ile yetinip notunu yıldız şeklinde vereceğim. Bazi eserleri önceki postlarda kaleme almıştım,incelemelere kitabın adına tıklayarak ulaşabilirsiniz.

1. Nazan Bekiroğlu - Nar Ağacı ****
2. Gustave Flaubert - Bir Delinin Anıları****
3. Paula Hawkins - Trendeki Kız***
4. Kate Mosse - Tapınak****
5. Zecharia Sitchin - 12. Gezegen****
6. Ahmed Osman - Musa ve Akhenaton*****
7. F. Scott Fitzgerald - Muhteşem Gatsby***
8. Agatha Christie - Sonuncu Kurban***
9. Gabriel Garcia Marquez - Kırmızı Pazartesi*****
10. Rhonda Byrne - The Secret (Sır)****
11. Orhan Yeniaras - Zamanla Randevu***
12. Umberto Eco - Sıfır Sayı*****
13. Kim Noble - Hepimiz*****
14. Adam Fawer - Olasılıksız*****
15. Deborah Install - Bahçemdeki Yabancı***
16. Thomas Mann - Venedikte Ölüm*****
17. Jane Austen - Aşk ve Gurur***
18. Muazzez İlmiye Çığ - Sumerlilerle Tufan Tufanda Türkler*****
19. Turgenyev - Babalar ve Oğullar****
20. İsmail Bilgin - Elveda Balkanlar*****
21. Michio Kaku - Einstein'dan Ötesi*****
22. Emily Bronte - Uğultulu Tepeler****
23. Grigory Petrov - Beyaz Zambaklar Ülkesinde*****
24. Sinan Meydan - Atatürk ve Kayıp Kıta Mu****
25. Juliette Sobanet - Siyah Kar****
26. Stefan Zweig - Satranç*****
27. İlber Ortaylı - Türklerin Tarihi 1*****
28. Dostoyevski - Suç ve Ceza*****
29. Ahmet Ümit - İstanbul Hatırası*****
30. Glenn Meade - Romanov Komplosu****
31. Elias Canetti - Körl eşme*****
32. Agatha Christie - Noel Kekin Gizemi*****
33. Aziz Nesin - Damda Deli Var*****
34. Stephen King - 22/11/63****
35. Ransom Riggs - Bayan Peregrine' nin Tuhaf Çocukları****
36. F. Scott Fitzgerald - Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi***
37. John Verdon - Gözlerini Sımsıkı Kapat*****
38. Michael White - Leonardo İlk Bilgin****
39. Agatha Christie - ve Perde İndi*****
40. Charles Howard Hinton - Bilimsel Öyküler****
41. Alexandre Dumas - Siyah Lale*****
42. Marc J. Seifer - Nikola Tesla & Bir Dahinin Biyografisi****
43. Maksim Gorki - Ana*****
44. John Buchan - Otuz Dokuz Basamak***
45. Buket Uzuner - Uzun Beyaz Bulut Gelibolu****
46. Gustave Flaubert - Madame Bovary*****
47. Jules Verne - Buzlar Sfenksi****
48. Carl Sagan - Atalarımızın Gölgesinde*****
49. Tolstoy - Anna Karenina****
50. Oğuz Atay - Tutunamayanlar****
51. Pierre Loti - İzlanda Balıkçısı****

Detaya girmeden beni en çok etkileyen (şaşırtan) ve hayal kırıklığına uğratan kitaplardan da kısaca bahsetmek istiyorum.


Benden bu kadar :) 2016 başlarında kendime 33 kitap okuma hedefini koymuştum, sonra da 50 ye yükselttim. Kendim ile gurur duyuyorum, benim için verimli bir yıldı kitap okuma açısından. Ya sizler?
Gerçi kitap okumak önemlidir, sayısı değil. Ama belki bu yıl içerisinde okuduğunuz kitaplar arasında sizi etkileyen veya beklentilerinizi karşılamayan eserler vardır. Tecrübelerinizi yorum bölümünde bizler ile paylaşırsanız sevinirim... 

15 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. :) 2016 başlarında 33 kitap hedef koymuştum ve başarabileceğimden emin değildim. Ama kendimi nasıl kaptırmışsam Temmuz sonu doldurmuşum kotamı. Yola devam deyip sonuç buydu... Bende şaşırdım açıkçası

      Sil
  2. hoş geldin :)

    YanıtlaSil
  3. o kadar özeniyorum ki düzenli kitap okuyan kişilere evet bende okurum ve çok ta severim sadece küçük kızım doğduğundan beri eskisi kadar çok ve düzenli okuyamıyorum ama inşallah bugünler geçecek ve bende kitaplarıma geri döneceğim...
    sevgiler...
    blogdakicin.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Çocuklar büyüdükçe daha fazla zamanınız olur. Ben yatmadan evvel başlamıştım ve artık her akşam kendımı TV yerine kitabın başında buluyorum :))

      Sil
  4. Emeğinize sağlık :) Aralarında benim de okumayı istediklerim ve okuduklarım var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teiekkürler, umarım daha fazlasını okuma fırsatınız olur.

      Sevgiler

      Sil
  5. Listende benim de 2016 da okuduğum çok kitap var ve merak ettiğim ve 2017 de okumak istediklerim de. 2017 de okuyacağım kitaplar arasında Kırmızı Pazartesi ve Tutunamayanlar başta geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de ayrı tarzda mükemmel eserler. İyi okumalar :)

      Sil
  6. Hoşgeldin Gamze. Yeniden gördüğüme çok sevindim. 51 kitap gayet iyi hele de bir anne için. Çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, tüm boş zamanımı okumaya adadım 2016 da. 2017 de devam ettireceğimi umuyorum :)

      Sil
  7. Maşallah diyorum Gamze'cim :) Ortak okuduklarımız da varmış. Bu sene daha çok okuyalım inşallah. Öpüyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, günlük olayların çirkinliğinden kaçamak yapmak, kitaplara sığınıp başka zamanlara yolculuk ve ufkun genişlediği alanlara dalmak kadar güzel birşey olamaz. Ben böyle rahatlıyorum işte :)

      Sil
  8. Tebrik ederim gamze hanım

    YanıtlaSil

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖