YEMEK TARİFLERİ: Yoğurtlu patlıcan kavurması

Evet, tatil bitti ve yine İstanbul' dayım. Son iki hafta eşimin ailesi ile Çanakkale' de güzel vakit geçirip kızım kırsal kesimde hayvanlar ile tanışıp bol bol denize girdi. Şimdi biraz onun eksikliğini yaşıyoruz ama iyi ki kitaplarımız var, yaşadıklarını yine hatırlatıyor ona. 
Tabiiki bunun yanı sıra yeme alışkanlıklarımız da biraz değişti. Kızım farklı yemekleri yedikçe damak tadı da değişti. Patlıcanı sevmezdi. Bir gün köylü pazarından beyaz patlıcanın en körpelerinden bulduk ve akşamı kavurmasını yaptık. Benim kız tabağını silip süpürdü, ne yalan söyleyeyim hepimiz ağırlıklı onu yedik. Hem sıcak havada iyi gitti, hemde tadına doyamadık. Eğer beyaz patlıcan bulursanız mutlaka deneyin...






Malzemeler:

4-5 adet orta boy patlıcan ( beyaz olanı tercihimiz)
4 adet orta boy soğan
3-4 adet tatlı sivri biber
2 su bardağı yoğurt
3 büyük diş sarımsak ( isteğe bağlı)

Yapılışı:

Patlıcanları soyup küp doğrayın ve tuzlu suda bir müddet bekletin. Bu arada soğanları yemeklik yada piyazlık doğrayıp sıvı yağ ve biraz su ile düşük ateşte soteleyin. Suyunu çekince tekerlek doğradığınız biberleri ekleyin. Yumuşayana dek kavurun ve patlıcanları ekleyip kendini salana kadar harlı ateşte karıştırın. Sonra altını iyice kısıp 2-3 dakika pişirin. Soğumaya bırakıp yoğurt ve havanda ezilmiş sarımsağı karıştırın. Kavrulmuş patlıcanlı karışımı ekleyip servise sunabilirsiniz. 

Afiyet olsun...

8 yorum:

  1. patlıcanın her türlüsü güzel oluyor seviyorum..

    YanıtlaSil
  2. Ben de Çanakkaleliyim.:) gerçekten güzeldir oralar. Beyaz patlıcanı biz de çok severek yiyoruz. Eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Emelciğim,senin de o yöreye ait tariflerini bekliyorum :*

      Sil
  3. biraz kızarmış olursa severim elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifte damak tadınıza göre oynama yapmak serbest :)

      Sil
  4. Patlicani çok severim eline saglik. Yazilarini özledim ben kendi adima.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım benim, güzel sözlerin ile her zaman destek verdin :*

      Sil

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖